szechenyi2020_felso
Több, mint 100 üzlet országszerte
amnsnapok amnsnapok

Amerikában mutatta be új kollekcióját az AMNESIA tervezője


Prókai Éva elárulta a Cosmopolitannek, mi inspirálta a márka tavasz-nyári ruháit, és azt is, hogyan érezte magát a Versace villában.

Az AMNESIA 2019-es tavasz-nyári kollekcióját Budapest inspirálta. Miért éppen ezt a témát választottad?

Szeretném megmutatni a világnak, milyen gyönyörű a fővárosunk, mennyire csodálatosak és szépek a magyar nők. A kollekcióban megtalálhatók a magyarságra jellemző színek és harmónia, a nőkre jellemző finomság, erő és szépség – Budapest ikonikus helyszínei pedig printként jelennek meg az anyagokon. Szeretnék történelmet írni, megmutatni, hogy egy magyar márka Amerikában is megállja a helyét és felfigyelnek rá – ehhez hangsúlyozni szeretném a magyarságunkat, és úgy gondolom, csodálatos fővárosunkat a világon mindenkinek ismernie kell!

Mik azok a dolgok, amiket meg akartál mutatni a fővárosunkból a kollekció által?

Elsősorban a budapesti nőt, és városunk fantasztikus, történelmi jelentőségű nevezetességeit. A hídjainkat, a (számomra meghatározó) Clark Ádám által tervezett két oroszlánt, az alagutat, az Országházat, a Szabadságszobrot, a Budai várat, amelyek mind-mind csodálatosak. Mi itt élünk, én mindennap látom ezeket az ikonikus építményeket, és ez nagyon jó érzéssel tölt el. Mindenig szebbé teszi a napomat, hogy átmehetek a Duna felett, láthatom a várat, vagy a Parlamentet. Elképesztően tehetséges tervezőink vannak, akár világhírűek is lehetnek – meg akarom mutatni, hogy mi is diktálhatjuk a divatot.

A tervezési folyamat melyik részét élvezted a leginkább?

A tervezés a legizgalmasabb része az volt, amikor egy fotózásunk alkalmával a Clark Hotel tetején ültem, és már tudtam, hogy New York-ban fogunk bemutatni. Már akkor tudtam, hogy csíkok és pöttyök biztosan lesznek a kollekcióban, de amikor lenéztem a gyönyörű városunkra, fenomenális élmény volt: megfogant bennem a gondolat, hogy Budapest adja a fő inspirációt, és a sziluettje legyen a fő printünk az anyagokon. Hihetetlenül jó érzés, hihetetlenül inspirált pillanat volt: tudtam, hogy elvihetem a fővárosunat New York-ba és azt is, hogy jó úton járunk: az AMNESIA és én.

Melyik darabra vagy a legbüszkébb?

A legbüszkébb a csíkos és a pöttyös minta együttes használatával, mégis tökéletes harmóniával elkészített darabokra, illetve a Budapest printre vagyok – ez is az alapötletek közé tartozott a kollekció megtervezésekor, és tökéletesen működött a kifutón is.

Mit szimbolizálnak a fekete-fehér geometrikus formák a kollekcióban?

A kollekcióban minden olyan elem megjelent, amelyeket nagyon szeretek és gyakran, szívesen használok: a fekete-fehér harmóniája, a geometrikus formák, a csíkok, a pöttyök, a vegán bőr – és összességében a nőiesség, finomság, szépség és erő, amelyek a magyar nőket is jellemzik.

Mit szerettél volna elérni a kollekcióval?

Teljesen önmagamat adtam, ez egy olyan kollekció, amelynek bármely darabját szívesen viselném. Ez az én stílusom is egyben, inspirál a különlegessége: semmi mással nem hasonlítható össze, extravagáns, bátor, sőt, merész, tökéletes eszköz az önkifejezéshez. Végre megmutathatjuk, hogy Budapesten is van a világ élvonalába is beilleszthető divat. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a New York Fashion Weeket követően az ikonikus Versace villában, Miamiban is bemutathattuk a kollekciót, hatalmas sikerrel.

A kollekciót a miami bemutatóra a város hangulatához, színeihez illeszkedő darabokkal kiegészítve vittétek el. Milyen színek, dolgok jelenítették meg ezt?

A sötétlilától a pinken keresztül a rózsaszínig, neonzöldig és égszínkékig rengeteg élénk árnyalat került a kollekcióba, és kiegészítettük egy nyárias, a Miami életérzést megjelenítő printtel. Az örök fekete-fehér és a Budapest-print természetesen maradt.

Milyen visszajelzéseket kaptál Miamiban?

Nagy megtiszteltetés és öröm, hogy a kollekciót bemutathattuk a Royal Bank of Canada 150 legnagyobb ügyfelének rendezett partin, a legendás Versace Mansionben, Miami Beach-en. A villa falai között látni a kollekciót csodálatos élmény volt, a visszajelzések pedig egytől-egyig pozitívak. Sok megrendelést kaptunk a közönség soraiban ülő hölgyektől, sőt, magától Sharon Stone-tól is.

Mi volt a legnagyobb elismerés, amit kint kaptál?

A Miamiban lezajlott bemutatót követően az illusztris vendégkörből több hölgy személyesen is gratulált a kollekcióhoz – a legfontosabb természetesen az, hogy azóta maguk is szívesen viselik ezeket a ruhákat. New Yorkban pedig mindenképpen az, hogy vendégeink között köszönthettük a magyar konzulátus vezető tisztségviselőit – rendkívül megtisztelő volt. Emellett pedig bekerültünk a New York Magazine platformján, a The Cuton megjelenő cikkbe, ahol legendás designerek, többek között Diane Von Furstenberg, Anna Sui, Prabal Gurung és Oscar de la Renta között említik az AMNESIA-t. Számomra, illetve a márkám és a csapatom számára is óriási dolog, hogy elvihettük Budapestet az USA-ba, ráadásul ilyen nagy sikerrel.

Hogy érezted magad a Versace villában?

Euforikus állapot kerített hatalmába, varázslatos hely, amelyet mítosz leng körül. Minden szeglete gyönyörű, elképesztő érzés volt ebben a környezetben bemutatni a kollekciót, amelyről sok márka álmodni sem mer. Büszke voltam és vagyok arra, hogy Magyarországon az AMNESIA az első, amely kizárólag önerőből feltörekvő brandként részt vehetett a New York Fashion Weeken, majd meghívást kapott egy ilyen jelentős eseményre. Úgy gondolom, hogy ez a márka, és több évtizedes munkásságom eredményeképpen én is megérdemeljük, hogy a világ leghíresebb kifutóin tündököljön az általunk megálmodott kollekció.

Szerinted mitől lesz egyedi egy kollekció? Mire kell odafigyelni, hogy kitűnjön?

Az egyediség saját magunkban rejlik, mindannyian sajátságos szemszögből nézzük a világot, a divatot. Egy érzés, egy érzelem, egy hangulat – a belső hangra kell figyelnünk, rájönnünk, hogy mi inspirál bennünket, mitől lesz egy ötlet alapján egy ruha formabontó, különleges, amely megmozgatja a fantáziát, a szemet, a szívet. Nagyon sok márka van a világon, mindenki máshoz vonzódik – úgy gondolom, mi mindig megtaláljuk a közönségünket, mert közvetlenül, bizalommal és őszintén szólunk hozzájuk, és képesek vagyunk átadni az érzéseinket a ruhákon keresztül. Fontos, hogy merjünk nagyot álmodni, és merjük valóra váltani az álmainkat – azt hiszem, erről híres Prókai Éva és az AMNESIA csapata.

Forrás: https://cosmopolitan.hu/divat/2019/02/19/amerikaban-mutatta-be-uj-kollekciojat-az-amnesia-tervezoje/